V jarních měsících se rozjela rekonstrukce pětihvězdičkového hotelu Alcron v centru Prahy, jejíž cílem je představení nového designu v celém objektu. Investorem je společnost WSF Group, která tým project managementu OM Consulting pověřila řízením projektu formou construction managementu. V jeho rámci proběhla renovace pokojů, hotelové lobby i restaurace a přibyla střešní terasa s několika bary.
Objekt je umístěn v památkové zóně Prahy, pouze několik minut chůze od Václavského náměstí, a cílí především na zahraniční klientelu. Součástí nové svěží image bude také nové jméno hotelu, a to Almanac X Prague.
Jak se na rekonstukci hotelu podílel náš tým?
Náš tým v úvodní fázi zajišťoval kontrolu projekčních prací, vytvářel harmonogramy, prováděl value engineering a odhady nákladů. Dále zajišťujeme výběr a koordinaci dodavatelů na jednotlivé části stavby, kontrolujeme kvalitu prací a termíny dodávek, a to jak stavebních, tak FF&E (fixed furniture & equipment). Na realizaci spolupracujeme s dalšími specializovanými firmami.
První hosté měli možnost strávit vánoční svátky v nově zrekonstruovaných pokojích
V prosinci 2022 jsme úspěšně zkolaudovali 3 patra pražského Alcron Hotel Prague a část veřejných prostor. A v březnu 2023, po 15 měsících od začátku rekonstrukce hotelu, se nám podařilo získat kolaudační souhlas. Hotel Almanac X Prague je nyní kompletně otevřený a hosté mohou obdivovat nový design, který zdařile spojuje historické prvky Art Deco stylu a moderní minimalistický ráz inspirovaný Prahou.
Děkujeme Almanac hotels za projevenou důvěru a děkujeme i celému našemu týmu za veškeré úsilí, které tomuto náročnému projektu věnovali.
Tak teď už jen zbývá popřát tomuto výjimečnému projektu mnoho spokojených hostů
Construction management: kdy se vyplatí a jaké jsou jeho výhody i limity
Pokud se jako investor pustíte do stavby bez generálního dodavatele (GD), obvykle jen tímto krokem ušetříte 10–20 % nákladů. Dobře odvedený construction management (CMA) má však i další výhody, především u složitých stavebních projektů nebo při rekonstrukcích.
Technical Due Diligence u stavebních projektů: jak o něm přemýšlet
Identifikace rizik spojených s budovami, projekty nebo pozemky, včetně posouzení proveditelnosti stavebních úprav, efektivnosti provozu a energetické náročnosti budovy až po možnosti adaptace a dosažení cílů vaší ESG strategie. Takové jsou cíle disciplíny zvané Technical Due Diligence (TDD). V čem jsou přínosy TDD a na co dávat pozor při tvorbě zadání?
[Naše projekty] Výhled na Staromák, perla nám. Republiky a bytové domy v Krči
Ať už se na Prahu díváte z jakéhokoliv úhlu, pravděpodobně se vám do zorného pole dostane stavba, na které se podílíme. Postupně vám představíme vybrané projekty, co nám dělají radost – ve středověkém jádru města, v širším centru i na okrajích Prahy.
K ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení používáme technologie, jako jsou soubory cookie. Děláme to, abychom zlepšili zážitek z prohlížení a zobrazovali personalizované reklamy. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.